Nieuwe Benelli’s 2022

Datum

Bij Benelli hebben ze niet stilgezeten. Bewijs hiervan kan je terugvinden in de 4 nieuwe modellen die ze hebben aangekondigd. Deze uitbreiding van het gamma resulteert in de toevoeging van de Leoncino 125, Leoncino 800 & 800 Trail en de TRK800.

Leoncino 125

De tank heeft een mix van klassieke en moderne lijnen en uitgebalanceerde oppervlakken die de motor een unieke, onmiskenbare look geven. 

De all-led-koplamp is high-end, met een elegant, verfijnd ontwerp. Het instrumentenpaneel is digitaal en onder alle omstandigheden goed zichtbaar. 

Net als de rest van het Leoncino-assortiment valt de gestileerde leeuw trots op op het voorspatbord en herinnert hij aan de geschiedenis van dit model.

Het kloppend hart van de Leoncino 125 is de nieuwe eencilinder viertakt vloeistofgekoelde 125cc-motor, een primeur voor de kwartlitermodellen die momenteel in het assortiment zijn. 

De timing is voorzien van een enkele bovenliggende nokkenas met 4 kleppen per cilinder, elektronische injectie met een gasklephuis met een diameter van 28 mm, een natte koppeling en een versnellingsbak met 6 versnellingen. 

Deze nieuwe motor heeft een vermogen van 12,8 pk (9,4 kW) bij 9500 tpm en 10 Nm (1,0 kgm) bij 8500 tpm. Een van de sterke punten van de fiets is zeker het lage verbruik van 2,2 liter per 100 km.

Leoncino 800 & Leoncino 800 Trail

Het onmiskenbare DNA dat de modern-klassieker van het bedrijf Pesaro onderscheidt, vindt zijn meest concrete evolutie in de nieuwe Leoncino 800.

Een tweewieler met een authentieke stijl, gekenmerkt door essentialiteit en een uitgebalanceerde mix van klassieke en moderne stijlen, die zijn maximum vindt expressie dankzij het nieuwe kloppend hart van 754 cc, het meest geavanceerde in het Benelli-assortiment. 

In Leoncino 800 worden de vormen harder en meer gebeeldhouwd, waardoor de kracht en dynamiek wordt versterkt: in de pure elegantie van zijn lijnen en in de moderniteit van zijn stijl, is deze tweewieler in staat om al zijn essentie en uniekheid uit te drukken, met behoud van wat zijn de elementen iconische stukken van het Leoncino-assortiment. 

Sterker nog, zelfs in de 800cc-versie vinden we het stilistische element van de boog, die trouw is aan zowel de koplamp als de tank, waardoor het familiegevoel onveranderd blijft.

Het kloppend hart van Leoncino 800 is de 754cc, vloeistofgekoelde viertakt tweecilindermotor; betrouwbaar en reactief, nu Euro5-goedgekeurd. Hij levert goed op het gaspedaal met een vermogen van 76,2 pk (56 kW) bij 8500 tpm en een koppel van 67 Nm (6,8 kgm) bij 6500 tpm. 

Tot slot maken de dubbele bovenliggende nokkenastiming met 4 kleppen per cilinder, evenals het dubbele gasklephuis van 43 mm diameter, natte antislipkoppeling en 6-versnellingsbak het plaatje compleet. betrouwbaar en reactief, nu Euro5-goedgekeurd. 

Hij levert goed op het gaspedaal met een vermogen van 76,2 pk (56 kW) bij 8500 tpm en een koppel van 67 Nm (6,8 kgm) bij 6500 tpm. Tot slot maken de dubbele bovenliggende nokkenastiming met 4 kleppen per cilinder, evenals het dubbele gasklephuis van 43 mm diameter, natte antislipkoppeling en 6-versnellingsbak het plaatje compleet.

Betrouwbaar en reactief, nu Euro5-goedgekeurd. Hij levert goed op het gaspedaal met een vermogen van 76,2 pk (56 kW) bij 8500 tpm en een koppel van 67 Nm (6,8 kgm) bij 6500 tpm. Tot slot maken de dubbele bovenliggende nokkenastiming met 4 kleppen per cilinder, evenals het dubbele gasklephuis van 43 mm diameter, natte antislipkoppeling en 6-versnellingsbak het plaatje compleet.

Leoncino 800 Trail

Onderscheidt zich door ambitieuze en verfijnde stijlelementen op een perfecte offroad-manier, zoals de hoge koplampkuip die zich direct boven het volledig led-koplicht bevindt, met de bekende Leoncino-serie boog. 

De nieuwe dubbele uitlaat in een hogere positie definieerde het motorsilhouet en geeft het een rallygeest. De uitlaat is speciaal ontwikkeld voor de Trail-versie, evenals de kentekenplaathouder en het hitteschild aan de zijkant, die ook de offroad-inclinatie van dit model naar voren brengen. 

De gespierde, uitgehouwen lijnen van de stalen tank zijn gemeenschappelijk met Leoncino 800; ontworpen om de kracht en dynamische aantrekkingskracht van deze motorfiets naar voren te brengen, heeft hij de kenmerkende boog, deze keer gecombineerd met twee bumpers op de tankbescherming. 

Bovendien beschikt de Trail-versie over TFT-instrumenten met de nieuwste technologie op een dashboard dat opvalt door zijn moderne en authentieke ontwerp. De stoel is ontworpen om altijd een groot comfort te bieden, zelfs op de zwaarste terreinen. 

Onder de stoel bevindt zich, in lijn met de Leoncino 800, een aluminium paneel waarvan gedacht wordt dat het het Leoncino-logo weergeeft. Op het spatbord het onmiskenbare symbool van de serie: een leeuw.

TRK800

Een nieuw en spannend avontuur staat op het punt te beginnen. Benelli presenteert de TRK 800, de gloednieuwe avonturenfiets van de fabrikant gevestigd in Pesaro, ontworpen om elk type reis aan te kunnen en maximaal comfort en plezier te garanderen, zowel op als naast de weg. 

Een fiets geboren in het Benelli Style Center en ontwikkeld door de R&D-afdeling van het House of the Leoncino in Pesaro, waar het hoofdkantoor en het hart van het bedrijf zich bevinden. Een fiets gelanceerd op Benelli’s 110e verjaardag, het begin van een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van het Italiaanse merk. 

Een motorfiets die het TRK-assortiment verder uitbreidt en zich aansluit bij de bestseller van de fabrikant uit Pesaro, de TRK 502 X, biedt de gebruiker een nieuwe wendbare en beheersbare motorfiets met een moderne en verfijnde stijl, aangedreven door een 754cc-motor.

Het ontwerp van de TRK 800 heeft vloeiende, golvende en sterk eigentijdse lijnen, die worden gecombineerd met elegante en verfijnde oppervlakken, alsof ze de groeiende emoties benadrukken die deze fiets te bieden heeft, avontuur na avontuur.

Met behoud van het familiegevoel van de TRK-reeks, evolueert dit nieuwe avontuur in stijl met de bedoeling om enkele van de elementen die aanwezig zijn in de 500-versie iconisch te maken, zoals de voorkant en het voorspatbord, die hier taps toelopend en dynamischer zijn, de dubbelgebogen koplampen, die we in de TRK 800 vinden met volledige LED met DRL, en het gespierde karakter van de fiets, die hier tot uiting komt met een nieuwe proportie van volumes.

De 754cc tweecilinder viertaktmotor is vloeistofgekoeld en is dezelfde als die op de Leoncino 800, met 76,2 pk (56 kW) bij 8500 tpm en een koppel van 67 Nm (6,8 kgm) bij 6500 tpm, in om puur plezier en prestaties te garanderen in elke conditie. 

Het beschikt over dubbele bovenliggende nokkenastiming met 4 kleppen per cilinder en een dubbel gasklephuis met een diameter van 43 mm. De door koppel ondersteunde natte slipper clutch en 6-versnellingsbak zijn ook het vermelden waard.

Wil je meer informatie over de nieuwe modellen?

Meer
Artikels